Mes
coups de gueule!
N°4: Amis lycéens, o z'êtes servis!
Alors, mes gins, pas d'indigestion aveuc l'interr'mint de Jean-Paul II? Mi, j'avos rien conte li, mais I faut bien avouer qu'ches télés al z'ont mis l'paquet! Al pouvottent pont li foute la paix (éternelle)? Mais ch'est pont d'cha que j'voulos vous parler, j'voulos m'adrécher à ches jon-nes lycéens et lycéennes qui z'érottent bien b'soin d'ein cours d'français, pasqu'i z'ont rien compris à cho qui s'passe.
Ches
jon-nes-là, I voulottent du dialoque, eh ben, i n'ont eu! Mais
i z'érottent du savoir qu'dialoque, cha veut dire écanche et des
écanches, i n'a eu: des arvindications conte des cops d'matraques, ch'est
pont d'l'écanche, cha? des paroles conte des gaz lacrymogein-nes, cha
aussi ch'est d'l'écanche!
In véyant ein CRS foute ein cop d'pied dins l'figure d'ein jon-ne, cha m'a rapp'lé mes étutes d'philo (eh ouais, j'ai biau ête queu dins l'patois chti tout pitit, j'a quand meim-me décroché min bac philo, comme quoi....). J'a toudis eu querre savoir ed dù qu'ches mots i vénotent et i n'a ein qui est arvénu: l'verpe inculquer. Ch'est ein mot qui vient tout drot du latin et qui voulot dire "infoncer à coup d'talon": ch'est bien cha qu'nou CRS I a voulu faire: inculquer les bon-nes manières à ch'jon-ne à terre (in s'demante mein-me cha qui féjot là au liu d'apprinte ses leçons, non mais!).
D'toute façon, ch'est biau cho qu'ches jon-nes i sont in train d'faire, vouloir apprinte dins des bon-nes conditions, mais com-me toudis, I vont s'faire avoir com-me à l'coin d'ein bos, vu que l'fameusse loi al est déjà votée.
D'ichi qu'in arvien-ne à l'école ed papa (et meim-me ed grand-papa), i n'y a pont long et j'pinse qu'certains d'nous z'hommes politiques i ont l'argret d'l'éducation d'avant: t'apprinds et té fermes tin bec! Ch'étot, à première vue, plus facile, mais j'cros bien qu'nous jon-nes i n'ont pont du tout invie! La question, ch'est d'savoir commint I vont pinser quand i séront adultes; j'dis cha pasque nous fameux (enfin, ch'est à vir') z'hommes politiques, eux aussi i z'ont été jon-nes, in vouot cho qu'cha don-ne!